Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile MonarchSpokkoReikon Games, The DustNetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme.

Wszystkie bloki można realizować w trybie ON-LINE, przy czym niektóre zaplanowane są w trybie mieszanym: stacjonarnym oraz on-line (do wyboru), a inne jako wyłącznie w trybie on-line. W trybie mieszanym ekran prowadzącego jest jednocześnie wyświetlany na rzutniku w Pracowni i udostępniany przez platformę Discord (streaming obrazu i dźwięku) - w ten sposób prowadzone stacjonarnie wykłady, pokazy i prezentacje są w czasie rzeczywistym odbierane zdalnie. Nie powiększa to limitu miejsc w grupie, ponieważ w czasie ćwiczeń każdy uczestnik zdalny otrzymuje indywidualne korekty i overpainty na równi z uczestnikami stacjonarnymi. W trybie mieszanym każdy uczestnik ma prawo w dowolnej chwili zmienić tryb ze stacjonarnego na zdalny i odwrotnie. Zastrzegamy możliwość zmiany trybu na całkowicie zdalny, jeśli sytuacja epidemiczna w kraju to wymusi.

Na koniec sezonu przyznajemy CERTYFIKATY ukończenia kursu (aby taki otrzymać, trzeba ukończyć min. 4 bloki).

PROWADZĄCY: 

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering) oraz przedstawieni poniżej obecni prowadzący.

Sezon 2021/22 kursu prowadzą: 

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Marcin Przybyś

Marcin Przybyś - szef studia Division48, gdzie zajmuje się rozwiązywaniem problemów oraz opowiadaniem historii. Tworząc animacje i ilustracje, studio pracowało miedzy innymi przy takich tytułach jak Wiedźmin 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might & Magic: Heroes VII, Torment: Tides of Numenera, Vampyr, Settlers czy Total War: Three Kingdoms.

www.artstation.com/division48

 

 

Piotr BystryPiotr Bystry - artysta koncepcyjny w firmie Vile Monarch, odpowiedzialny za projektowanie środowiska. Zajmuje się grafiką do gier komputerowych od 2013 r, tworząc ilustracje, moody, projekty postaci i środowiska. W latach 2016-2018 uczestnik naszego Kursu Concept Artu (poz. zaawansowany) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyte umiejętności pomogły mu nawiązać współpracę z Vile Monarch, gdzie pracuje obecnie razem z Konradem przy wspólnym projekcie. W Fenomenarium brał również udział w zajęciach z malarstwa, rysunku postaci z natury oraz plenerze malarskim, a teraz wraca w roli prowadzącego.

www.artstation.com/piotrbystry

 

Piotr LeszczyńskiPiotr Leszczyński - grafik 2D. Od 2016 roku w warszawskim hard rockowym studio Vile Monarch, gdzie zajmuje się głównie konceptami, projektowaniem interfejsów i ilustracją, a także animacją oraz projektowaniem graficznym. Pracował nad projektami takimi jak Weedcraft Inc, Oh..Sir! The Hollywood Roast i Growing Up. Prowadził wykłady na Digital Dragons Academy, Digital Dragons oraz GIC. Absolwent Grafiki Warsztatowej na UMK w Toruniu.

www.artstation.com/leszczyk 

 

Kacper Madejak

Kacper Madejak - artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w 2015 r. w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego, potem kontynuował naukę na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.

www.artstation.com/kacpermadejak

 

HARMONOGRAM KURSU 2021/22

BLOK #1 Projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (wrzesień-październik)   (prowadzący: Piotr Bystry)

  • grupa on-line
  • omówienie zastosowania Blendera 3D w procesie powstawania concept artu
  • szkicowanie lokacji: brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
  • tworzenie prostego blockoutu lokacji, sposoby jego interpretacji i wykorzystanie do tego technik 2D i 3D
  • szkicowanie prostego obiektu w 3D przy użyciu silnika eevee i Cycles
  • praca na nodach i tworzenie własnych shaderów
  • oświetlenie i tworzenie nastroju lokacji
  • obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
  • wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).

BLOK #2 Projektowanie postaci z wykorzystaniem photobashingu (listopad-grudzień)   (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • grupa on-line
  • analiza przykładów i teoria conceptowania
  • projektowanie postaci w settingu wybranej gry
  • praca z briefem oraz feedbackiem
  • praca z referencjami i inspiracjami - jak dobrać odpowiednie narzędzia i kreatywnie podejść do tematu
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach, proporcje, paleta kolorow, mood postaci
  • photobashing - techniki i zastosowanie
  • finalizowanie CA

BLOK #3A Projektowanie pojazdu z naciskiem na storytelling (styczeń-luty)    (prowadzący: Marcin Przybyś)

  • grupa on-line
  • praca z briefem, feedbackiem i referencjami
  • szukanie analogii funkcjonalnych w istniejących pojazdach i maszynach
  • wyznaczanie i tworzenie elementów definiujących dopasowanie do świata
  • praca na sylwetkach
  • balansowanie zagęszczenia detalu
  • projektowanie graficzne i identyfikacja wizualna jako element uzupełniający projektu
  • przygotowanie finalnej prezentacji projektu

BLOK #3B Projektowanie postaci 2D w stylu cartoon do gry lub komiksu (styczeń-luty)    (prowadzący: Piotr Leszczyński)

  • grupa on-line [alternatywna grupa równoległa, inny termin: wtorki 18:00-22:00]
  • analiza przykładów stylu cartoon z różnych dzieł kultury
  • praca na podstawowych bryłach, określenie charakteru postaci za pomocą kształtów
  • projektowanie postaci - zbieranie referencji, znalezienie pomysłu na ciekawą postać
  • stworzenie wizerunku postaci w dynamicznej pozie, z elementami środowiska
  • studia poszczególnych części ciała postaci, w tym pokazanie emocji za pomocą mimiki twarzy
  • praca z ustalonym przez siebie briefem

BLOK #4 Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (marzec-kwiecień   (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • grupa on-line
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry 

BLOK #4B Monster Concept Art (marzec-kwiecień   (prowadzący: Kacper Madejak)

  • grupa on-line [alternatywna grupa równoległa, inny termin: wtorki 18:00-22:00]
  • projektowanie potworów z concept artystą The Whitcher: Monster Slayer
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • różnice pomiędzy projektowaniem potworów a postaci
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
  • praca nad konceptem z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D (dla osób posiadających ZBrusha, ale nie jest to konieczne do wzięcia udziału w kursie)
  • tworzenie wersji kolorystycznych, przydatne techniki przy pracy z kolorem w Photoshopie
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #5 Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (maj-czerwiec)   (prowadzący: Marcin Przybyś)

  • grupa mieszana: stacjonarna lub on-line
  • odczytywanie i analiza historii z obiektów i otaczającego świata
  • poszerzenie umiejętności w tworzeniu wiarygodnych lokacji i obiektów
  • tworzenie identyfikacji wizualnych i elementów graficznych jako elementów pomocniczych świata
  • jak warunki i użytkowanie wpływa na wygląd i zużycie pojazdów
  • tworzenie elementów dodatkowych wzbogacających świat
  • ćwiczenia z projektowania wiarygodnych lokacji, obiektów i postaci oraz obserwowania i budowania własnych referencji i inspiracji

 

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy:

2020/2021 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska / Patrycja 'Pat Fix' BartnikMarcin Przybyś):

2019/2020 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):

2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Mood art: enviro
  • Projektowanie postaci: kreatura
  • Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
  • Efektywne projektowanie

2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
  • Efektywne projektowanie

2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

 

Jak się zapisać?

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki, które są niezależne od siebie, dlatego można go rozpocząć od dowolnego bloku. Miejsce w grupie rezerwowane jest do końca sezonu, z kursu można zrezygnować z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, wyłącznie z końcem danego bloku (szczegóły w regulaminie). 

Terminyśrody 18:00-22:00

Cena: 480 pln/miesiąc

W przypadku bloku alternatywnego (we wtorki) należy wybrać jedną z grup. Można też uczestniczyć w obu blokach (#3A i #3B) - opłata jest wtedy podwójna.

Uczestnik powinien:

  • dysponować własnym sprzętem i oprogramowaniem (preferowany laptop + tablet + Adobe Photoshop; możliwe inne oprogramowanie, np. Krita, a także iPad + Pencil + Procreate, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing);
  • w przypadku zajęć on-line, dysponować dobrym łączem i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)

UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!

FAQ: Nie wiem na jakim poziomie jestem - jak określić, czy wybrać poziom zaawansowany, czy średni?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd).

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach zajęć będzie mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.

KALENDARZ zajęć (PDF)

REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)

1. Przeczytaj regulamin.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

Kontakt

 

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)

 

     

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Polityka prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Fenomenarium Katarzyna Wołodkiewicz z siedzibą pod adresem ul. Hubska 44B, 50-502 Wrocław.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Wykorzystano wzór polityki prywatności pobrany z http://wszystkoociasteczkach.pl, chroniony prawami autorskimi, które przysługują IAB Polska.

© 2016 Pracownia Artystyczna Fenomenarium. Wszelkie Prawa Zastrzeżone / All Rights Reserved