Concept art to forma ilustracji, której głównym celem jest wizualizacja pomysłu (koncepcji): na postać, miejsce, pojazd, produkt  itd. Funkcjonuje ona głównie w świecie gier video, animacji, filmu oraz reklamy, a wykorzystuje się w niej techniki cyfrowe (digital painting, kolaż cyfrowy) oraz rysunek i malarstwo tradycyjne.

 

concept art

 

Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy najwyższej klasy specjalistów z branży gier (Grzegorz PrzybyśKonrad Czernik) i wspólnie z nimi opracowaliśmy kursy, które wprowadzą Cię w używane tam techniki oraz wymagania, którym trzeba sprostać! Dzięki nim to najbardziej profesjonalny kurs concept artu we Wrocławiu (a w obecnej chwili prawdopodobnie także w całej Polsce), dlatego właśnie kurs został objęty oficjalnym patronem przez firmę Techland.  Poniżej znajdziesz opis dwóch kursów: na poziomie zaawansowanym i podstawowym

Techland oficjalnym patronem kursu Concept Artu i Ilustracji w Fenomenarium

Kurs przeznaczony jest dla początkujących i zaawansowanych artystów cyfrowych z branży gier, filmu, animacji, reklamy i pokrewnych, lub dla osób pragnących się nimi stać. Opiera się o techniki cyfrowe, ale zawiera też ćwiczenia w technikach tradycyjnych.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem;

- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp. (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym.

Prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności (nie muszą być na wysokim poziomie, ale przynajmniej na podstawowym - na kursie zaawansowanym nie zajmujemy się podstawami).

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość (nie trzeba uczestniczyć w bloku #1 żeby wziąć udział w bloku #2 itd.). Założeniem każdego bloku jest zdobycie szerokiej wiedzy w danym temacie, nabycie praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia oraz stworzenie pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika. Na kursie można także poznać kulisy pracy rysownika koncepcyjnego, leada czy art directora, dowiedzieć się jak wygląda współpraca między artystą koncepcyjnym a modelerem czy innymi artystami w procesie produkcyjnym gry. Można też skonsultować swoje portfolio i dowiedzieć się, co powinno zawierać dobre portfolio przesyłane do największych firm z tej branży, nie tylko w Polsce.

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

PROWADZĄCY: 

Konrad Czernik

KONRAD CZERNIK - Lead Concept Artist i Character Art Director w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Tytuły zrealizowane na podstawie jego konceptów to m.in. seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Obecnie zajmuje się kreowaniem wizji artystycznej gry i odpowiada za wygląd i produkcję wszystkich postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC). Prowadzi szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach.

 

 

 

TERMINY i CENY:

WTORKI 18:00-22:00

  • 830 zł za blok 2-miesięczny (8 x 4h)
  • 415 zł za blok 1-miesięczny (tylko blok #5)  

NIEDZIELE 10:00-16:00 co 2 tyg.

  • 830 zł za blok 2-miesięczny (4 x 6h)

Płatność za pakiet 2-miesięczny możliwa jest w dwóch opcjach: 830 zł z góry albo w dwóch ratach co miesiąc: 510 zł i 320 zł.

Zapisujemy się na CAŁY BLOK, nie ma możliwości nieopłacenia drugiej raty.


ZAPYTAJ O ZAPISY


HARMONOGRAM 2016/2017

BLOK #1 Kolor w concept arcie (wtorki: paź-lis 2016)

  • teoria koloru
  • podejście/metody pracy z kolorem
  • wsparcie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • tworzenie palety koloru projektu

BLOK #2 Projektowanie postaci/grupy postaci (wtorki: gru-sty 2016/17 lub niedziele: lut-mar 2017 (5.02, 19.02, 5.03, 19.03))

  • teoria i analiza przykładów
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach
  • praca z inspiracjami, referencjami - obserwacja i decyzje
  • projektowanie postaci kreacyjnej w settingu wybranej gry
  • praca z proporcjami, balansem i masami - podkreślanie charakteru postaci
  • projektowanie grupy - 3 różne klasy tej samej postaci

BLOK #3 Projektowanie lokacji/enviro (wtorki: lut-mar 2017 lub niedziele: kwi-maj 2017 (2.04, 23.04, 7.05, 21.05))

  • praca z perspektywą, przestrzenią, sposoby na rozrysowanie
  • szkicowanie kompozycji, szukanie wstępnej formy
  • aranżowanie kompozycji
  • opowiadanie historii obrazem
  • łączenie funkcji i formy 

BLOK #4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry (wtorki: kwi-maj 2017)

  • tematyka bloku to w praktyce 80% pracy rysownika koncepcyjnego
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form, budowanie charakteru obiektów
  • design elementów w settingu gry, patrzenie kontekstowe
  • łączenie funkcji i formy 
  • projektowanie, projektowanie, projektowanie...

BLOK #5 Efektywne projektowanie (wtorki: cze 2017)

  • 4 x 4: cztery szybkie 4-godzinne projekty
  • art jam: na każdym spotkaniu zadany nowy temat, burza mózgów
  • kreatywna praca zespołowa i indywidualna
  • efektywne szkicowanie
  • projekty pobieżne

W poprzednim sezonie (2015/2016) zrealizowaliśmy bloki:

#1 Postać i kompozycja
#2 Wehikuł i kreatywne szkicowanie 
#3 Creature concept art (postać kreacyjna, przemiana postać-zwierzę lub postać-bestia)
#4 Projektowanie lokacji do gry
#5 Storyboard

Wybrane prace uczestników, które wtedy powstały:

 

Kurs powstał przy współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, w pierwszym sezonie poprowadził bloki #1 i #2, po czym przekazał prowadzenie Konradowi Czernikowi. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept-artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII, L.U.C - Kosmostumostów). Obecnie także art-director przy osadzonej w postapokaliptycznym świecie grze Exiled oraz twórca okładek dla amerykańskiego wydawnictwa komiksowego Dark Horse.

Concept art opiera się o mocne podstawy rysunkowe. Jeśli takich nie posiadasz, zacznij od tego kursu! 

Zajęcia przeznaczone są dla początkujących i średniozaawansowanych, można zacząć od zera, mamy indywidualne podejście do każdego uczestnika. Kurs na początku opiera się o ćwiczenia w ołówku i technikach rysunkowych, a w dalszym etapie na technikach cyfrowych (uczestnik musi dysponować ołówkami, gumkami oraz własnym laptopem, tabletem i programem graficznym).

Kurs stanowi całość, dlatego najlepiej realizować go w sposób ciągły, ale jest też możliwość dołączenia do grupy w późniejszych miesiącach, przerwania na miesiąc lub zakończenie kursu wcześniej.

TERMIN: środy 17:00-21:00

CENA: 330 zł/miesiąc (4 zajęcia po 4h)

ZAPISZ SIĘ TUTAJ

HARMONOGRAM 2016/2017

  • wrzesień: podstawy perspektywy linearnej
  • październik: walor i cienie
  • listopad: rysowanie materiałów i tekstur (drewno, metal, kamień, szkło, woda, roślinność itd)
  • grudzień i styczeń: postać - uproszczenie, bryła, ruch, szybkie szkice, kanon proporcji, podstawy anatomii, ubiór
  • luty: podstawy digital paintingu - poznawanie pędzli, narzędzi, sposobów pracy, przydatnych zasad i tricków
  • marzec: digital painting - kolor i światło
  • kwiecień, maj, czerwiec, lipiec: tworzenie konceptów oraz ilustracji wybranych tematów przy pomocy zdobytych umiejętności; korzystanie ze zdjęć i grafik referencyjnych

PROWADZĄCY:

JAKUB WITOWSKI - ilustrator i rysownik koncepcyjny, absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Portfolio artystyczne i wybrane prace:

www.kubawitowski.com

www.artstation.com/artist/kuba

 

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

     

Newsletter

 i nazwisko

Chcesz dostawać newsy?