Concept art to forma ilustracji, której głównym celem jest wizualizacja pomysłu (koncepcji): na postać, miejsce, pojazd, produkt  itd. Funkcjonuje ona głównie w świecie gier video, animacji, filmu oraz reklamy, a wykorzystuje się w niej techniki cyfrowe (digital painting, kolaż cyfrowy) oraz rysunek i malarstwo tradycyjne.

 

concept art

 

Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy najwyższej klasy specjalistów z branży gier (Grzegorz PrzybyśKonrad Czernik) i wspólnie z nimi opracowaliśmy kursy, które wprowadzą Cię w używane tam techniki oraz wymagania, którym trzeba sprostać! Dzięki nim to najbardziej profesjonalny kurs concept artu we Wrocławiu (a w obecnej chwili prawdopodobnie także w całej Polsce), dlatego właśnie kurs został objęty oficjalnym patronem przez firmę Techland.  

Techland oficjalnym patronem kursu Concept Artu i Ilustracji w Fenomenarium

Wybierz poziom dla siebie:

podstawowy - zacznij od zera

średniozaawansowany - doskonalenie warsztatu

zaawansowany - profesjonalne projektowanie

 

Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, pracujących lub pragnących wejść w branżę gier, filmu, animacji czy reklamy. Opiera się o techniki cyfrowe, ale zawiera też ćwiczenia w technikach tradycyjnych.

Na tym poziomie skupiamy się na efektywności projektowania, przekazywania treści, wspierania wydźwięku emocjonalnego projektu.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem;

- mieć czym rysować: ołówki, markery, pisaki itp. (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym.

Prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności.

Założeniem każdego bloku jest zdobycie szerokiej wiedzy w danym temacie, nabycie praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia oraz stworzenie pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika. Na kursie można także poznać kulisy pracy rysownika koncepcyjnego, leada czy art directora, dowiedzieć się jak wygląda współpraca między artystą koncepcyjnym a modelerem czy innymi artystami w procesie produkcyjnym gry.

Można też skonsultować swoje portfolio i dowiedzieć się, co powinno zawierać dobre portfolio przesyłane do największych firm z tej branży, w Polsce i za granicą. Najbardziej pracowitym uczestnikom kursu ułatwiło to już podjęcie pracy w firmach z branży gier.

Na koniec kursu przyznajemy CERTYFIKAT ukończenia (całego kursu lub poszczególnych bloków).

Oto wybrane wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

PROWADZĄCY: 

Konrad Czernik

KONRAD CZERNIK - Lead Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Tytuły zrealizowane na podstawie jego konceptów to m.in. seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Obecnie zajmuje się kreowaniem wizji artystycznej gry i odpowiada za wygląd i produkcję wszystkich postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC). Prowadzi szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach.

Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, w pierwszym sezonie poprowadził bloki #1 i #2, po czym przekazał prowadzenie Konradowi. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept-artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII).

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Kolor w concept arcie (wrzesień-październik)

  • teoria koloru
  • podejście/metody pracy z kolorem
  • wsparcie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • tworzenie palety kolorystycznej projektu

BLOK #1,5 Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji (listopad)

W listopadzie zaplanowaliśmy początkowo przerwę, ale zamiast niej zrealizujemy blok dodatkowy, który poprowadzi gościnnie Grzesiek Przybyś:

  • rysunek postaci z pozującym modelem
  • niestandardowe zestawy ćwiczeń i sposoby myślenia na temat postaci, realizowane na warsztatach dla artystów z CD Projekt RED, które Grzesiek obecnie prowadzi
  • anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji
  • ćwiczenia na papierze i w technikach cyfrowych

BLOK #2 Projektowanie postaci/grupy postaci (grudzień-styczeń)

  • teoria i analiza przykładów
  • praca z inspiracjami, referencjami - obserwacja i decyzje
  • szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach
  • projektowanie postaci kreacyjnej w settingu wybranej gry
  • praca z proporcjami, balansem i masami - podkreślanie charakteru postaci
  • projektowanie grupy - 3 różne klasy tej samej postaci

BLOK #3 Projektowanie lokacji/enviro (luty-marzec)

  • praca z perspektywą, przestrzenią, sposoby na rozrysowanie
  • szkicowanie kompozycji, szukanie wstępnej formy
  • aranżowanie kompozycji
  • opowiadanie historii obrazem
  • wspieranie funkcji lokacji poprzez użyte formy

BLOK #4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry (kwiecień-maj)

  • tematyka bloku to w praktyce 80% pracy typowego rysownika koncepcyjnego
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form, budowanie charakteru obiektów
  • design elementów w settingu gry, patrzenie kontekstowe
  • łączenie funkcji i formy 
  • projektowanie, projektowanie, projektowanie...

BLOK #5 Efektywne projektowanie (czerwiec)

  • 4 x 4: cztery zadania typowe dla artysty koncepcyjnego, każdy na 4 godziny
  • nowy brief na każdym spotkaniu
  • kreatywna praca indywidualna i zespołowa
  • efektywne metody pracy
  • projekty pobieżne

W poprzednich sezonach zrealizowaliśmy bloki:

2016/2017:

#1 Kolor w concept arcie
#2 Projektowanie postaci/grupy postaci

#3 Projektowanie lokacji/enviro
#4 Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
#5 Efektywne projektowanie

2015/2016:

#1 Postać i kompozycja
#2 Wehikuł i kreatywne szkicowanie 
#3 Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia
#4 Projektowanie lokacji do gry
#5 Storyboard

 

Kurs przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych (posiadających podstawy rysunkowe w zakresie perspektywy i postaci) i realizowany jest głównie w technikach cyfrowych. Celem kursu na tym poziomie jest doskonalenie warsztatu ilustratorskiego rysownika koncepcyjnego.

Uczestnik powinien:

- dysponować własnym laptopem, tabletem graficznym i oprogramowaniem (preferowany Adobe Photoshop);

- mieć czym rysować: ołówki, gumki (papier zapewniamy);

- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa w podstawowym zakresie).

 

To pierwszy sezon kursu, dlatego nie mamy jeszcze prac, które na nim powstały, ale w galerii możesz zobaczyć prace z innych poziomów kursu.

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki - każdy blok stanowi odrębną, niezależną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Obiekty w perspektywie (wrzesień-październik)

  • pojazdy i maszyny - samochody, samoloty, mechy, statki kosmiczne
  • rysowanie broni w perspektywie
  • rysowanie wnętrz i budynków

BLOK #2 Postać (listopad-grudzień)

  • proporcje i anatomia
  • ruch i emocje
  • ubiór - techniki realistycznego oddania fałd i tekstur
  • malowanie skóry ludzkiej, strefy kolorystyczne ciała

BLOK #3 Concept art w Photoshopie (styczeń-luty)

  • różne techniki pracy na przykładzie tematu postaci
  • kolorowanie czarno-białego obrazu
  • rysowanie i kolorowanie w stylu komiksowym (cell shading)
  • styl malarski
  • korzystanie z programu DAZ 3D

BLOK #4 Kreatura/bestia (marzec-kwiecień)

  • podstawy anatomii zwierzęcej
  • praca z referencjami
  • hybryda - tworzenie nowego gatunku
  • ilustracja - bestia w swoim środowisku

BLOK #5 Ilustracja: kompozycja i kolor (maj-czerwiec)

  • podstawowe zasady kompozycji
  • szkice i ćwiczenia kompozycyjne
  • kolor i emocjonalność - jak oddać nastrój
  • jak stworzyć kadr angażujący odbiorców

BLOK #6 Photobashing (lipiec)

  • szukanie referencji i budowanie bazy zdjęć
  • podstawowe techniki obróbki zdjęć
  • malowanie na zdjęciach
  • tworzenie pędzli
  • speedpainting

PROWADZĄCY:

Jakub Witowski

JAKUB WITOWSKI - ilustrator i rysownik koncepcyjny, absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Portfolio artystyczne i wybrane prace:

www.kubawitowski.com

www.artstation.com/artist/kuba

 

 

 

 

Concept art opiera się o mocne podstawy rysunkowe. Jeśli takich nie posiadasz, zacznij tutaj!

Kurs przeznaczony jest dla początkujących rysowników, nie jest wymagane żadne doświadczenie w rysowaniu tradycyjnym ani cyfrowym - zaczynamy od zera. Opiera się na ćwiczeniach w ołówku i technikach rysunkowych, a w dalszym etapie na technikach cyfrowych (uczestnik musi dysponować ołówkami, gumkami oraz własnym laptopem, tabletem i programem graficznym - preferowany Adobe Photoshop).

Oto wybrane efekty rocznego kursu:

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

Zobacz więcej prac w galerii

 

HARMONOGRAM KURSU 2017/18

Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki i stanowi logiczną całość. Nie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca bloku, który się już rozpoczęło. UWAGA: zgodnie z naszym regulaminem, kiedy zapisujesz się na kurs, rezerwujemy Ci miejsce w grupie na stałe (na cały sezon 2017/18). Jeżeli chcesz zwolnić miejsce (zrezygnować lub zrobić przerwę w kursie), poinformuj nas mailowo minimum 2 tygodnie przed końcem bloku, żebyśmy mogli zaproponować to miejsce innym chętnym. Jeżeli nie poinformujesz o zwolnieniu miejsca, naliczymy opłatę za kolejny blok. 

BLOK #1 Perspektywa - konstrukcja linearna (wrzesień-październik)

  • skalowanie postaci w perspektywie
  • perspektywa jedno-, dwu- i trójzbiegowa
  • rysowanie prostych brył
  • rysowanie wnętrza w perspektywie
  • tworzenie złudzenia przestrzenności
  • schody, płaszczyzny skośne

BLOK #2 Walor i cienie, podstawy digital paintingu (listopad-grudzień)

  • cień własny i rzucony prostych brył
  • rodzaje światła - rozproszone, kierunkowe, odbite itd.
  • rysowanie prostej kompozycji z brył
  • omówienie narzędzi programu Photoshop
  • optymalizacja pracy z programem i tabletem
  • tworzenie pędzli
  • różne techniki malowania cyfrowego

BLOK #3 Digital painting - kolor i tekstura (styczeń-luty)

  • czym jest kolor? o naturze światła
  • sposoby nakładania koloru w programie Photoshop
  • odbicie i refrakcja
  • światło i materiały

BLOK #4 Ilustracja - przestrzeń, wnętrze (marzec-kwiecień)

  • malowanie zieleni i wody
  • zjawiska atmosferyczne
  • perspektywa powietrzna
  • ilustrowanie różnych pór dnia, pór roku i oświetlenia
  • światło we wnętrzu

BLOK #5 Postać - proporcje, anatomia, ruch (maj-czerwiec)

  • szybkie szkice (kroczki)
  • upraszczanie bryły postaci
  • punkty orientacyjne na ciele
  • proporcje i kanony postaci
  • podstawowe mięśnie
  • anatomia twarzy i dłoni

BLOK #6 Concept postaci (lipiec)

  • praca z sylwetkami
  • projektowanie linearne
  • kolor i wariacje kolorystyczne
  • korzystanie ze zdjęć i tekstur

PROWADZĄCY:

Jakub Witowski

JAKUB WITOWSKI - ilustrator i rysownik koncepcyjny, absolwent Architektury na Politechnice Wrocławskiej.

Portfolio artystyczne i wybrane prace:

www.kubawitowski.com

www.artstation.com/artist/kuba

 

 

 

 

 

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

     

Newsletter

 i nazwisko

Chcesz dostawać newsy?