Szkoła Rysunku, Malarstwa, Concept Artu i Ilustracji
FENOMENARIUM we Wrocławiu:

Nauka rysunku, malarstwa i rzeźby

...dla tych, którzy zawsze o tym marzyli, ale nie wiedzieli, jak się do tego zabrać. Indywidualne podejście, nauka od podstaw, zacznij kiedy zechcesz!

Nauka Malarstwa i Rysunku dla Dorosłych

Concept Art i Ilustracja

...dla początkujących i zaawansowanych artystów cyfrowych. Prowadzą profesjonalni koncept artyści z gamedevu (m.in. Techland).

Kursy Concept Artu i Ilustracji digital ON-LINE

 Przygotowanie na Uczelnie Artystyczne i Projektowe

...na wszystkie kierunki ASP, Architekturę, Architekturę Krajobrazu, wydziały artystyczne, uczelnie zagraniczne, do szkół średnich.

Przygotowanie na Uczelnie Artystyczne i Projektowe

Kreatywne Zajęcia Twórcze dla Dzieci i Młodzieży

...rysunek i malarstwo z natury i z wyobraźni, zajęcia rozwijające kreatywność, doświadczenia z różnymi technikami plastycznymi oraz świetna zabawa!

Kreatywne Zajęcia Twórcze dla Dzieci i Młodzieży

 Studium Aktu (postać na żywo)

...dla wymagających. Malarstwo lub rysunek, studium formy, ruchu, anatomii zróżnicowanych modeli pod okiem profesjonalnych artystów.

Studium Aktu - sesje z modelką/modelem

 Warsztaty Portretu Artystycznego

...dla ambitnych. Warsztaty z prawdziwym mistrzem tematu portretu, w technikach tradycyjnych: ołówek, węgiel, malarstwo, pastele.

Warsztaty Portretu Artystycznego

Autorska pracownia Katarzyny Wołodkiewicz

...dla kolekcjonerów i pasjonatów sztuki. Galeria malarstwa, wernisaże, możliwość zakupu lub zamówienia obrazu, printu albo rzeźby.

Autorska Pracownia Katarzyny Wołodkiewicz

Plenery Malarskie i Rysunkowe dla początkujących i zaawansowanych

...niezapomniane wyjazdy w góry i nad jeziora. Nauka malarstwa plus wypoczynek na łonie natury, w urokliwych miejscach i doborowym towarzystwie.

Plenery Malarskie i Rysunkowe dla Dorosłych

Kurs Concept Artu - Poziom Zaawansowany

Kurs Concept Artu: Poziom Zaawansowany (prace uczestników)Powyższe prace stworzyli UCZESTNICY podczas naszych kursów


Kurs Concept Artu: Poziom Zaawansowany

mentoring profesjonalistów z branży GameDev, ONLINE


4h tygodniowo z mentorem – poznaj workflow trójki artystów
z doświadczeniem przy produkcjach m.in. Techland, CDProjekt, Platige Image

 

Doskonalenie umiejętności w najważniejszych obszarach pracy concept artystyprojektowanie postaci i potworów, projektowanie środowiska, projektowanie broni i obiektów. Poszczególne bloki kursu stanowią autorski program trójki doświadczonych artystów i prezentują ich własny workflow oparty na wieloletniej pracy w branży GamDev, ilustracji, produkcji filmowej i reklamowej. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspieranie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

A wszystko to na żywo, w małej grupie (maks. 18 osób) z kontaktem osobistym z mentorami i dużą ilością feedbacku.

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile Monarch, Spokko, Reikon Games, The Dust, NetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme. Warto również podkreślić, że 2 z 3 obecnych prowadzących nasz Kurs Zaawansowany to absolwenci poprzednich sezonów tego właśnie Kursu, a dzisiaj wysokiej klasy artyści pracujący w branżyKurs organizujemy nieprzerwanie od 2015 r., jest to już 11-ty SEZON. prowadziła go dla nas już 12-stka wspaniałych artystek i artystówaktywnych profesjonalnie na polu concept artu i ilustracji, pracujących w tym czasie przy grach takich jak m.in. Dying Light 2, Ori and the Will of the Wisps, The Witcher: Monster Slayer, Floodland czy The Last Alchemist.

Co zyskasz po tym kursie?

  • portfolio kilku zaawansowanych projektów, dopracowanych pod okiem mentorów i profesjonalnie zaprezentowanych
  • wydajny workflow projektowania postaci, potworów, enviro, broni i propsów
  • wachlarz narzędzi i technik, dzięki którym Twoje concept arty wchodzą na wysoką jakość
  • wiedzę o designie i wizualnym przekazywaniu treści, przećwiczoną w praktyce z konkretnym feedbackiem
  • znajomość procesów w branży – wiedza z pierwszej ręki, jak się naprawdę pracuje przy dużych i małych produkcjach
  • nowe inspiracje, znajomości, społeczność

To kurs dla zaawansowanych i średniozaawansowanych:

  • concept artystów i ilustratorów z branży GameDev, szukających możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji
  • grafików szukających drogi do branży GameDev
  • amatorów i hobbystów zainteresowanych tematyką kursu

 Brzmi jak coś dla Ciebie?

ZAREZERWUJ MIEJSCE POZNAJ PROWADZĄCYCH ZOBACZ PROGRAM I TERMINY OPINIE UCZESTNIKÓW

Kacper MadejakKacper Madejak - Senior Concept Artist w Rebel Wolves (młodym studio założonym przez weteranów branży, współtworzących takie tytuły jak m.in. “The Witcher 3” i “Cyberpunk 2077”), wcześniej artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego w 2015 r. (był to 1-szy sezon Kursu! :)), potem kontynuował naukę przez 2 sezony na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.

www.artstation.com/kacpermadejak 

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Senior Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Darek KieliszekDariusz Kieliszek - freelance illustrator & concept artist, specjalizuje się głównie w ilustracjach utrzymanych w stylistyce Dark Fantasy. Jego doświadczenie obejmuje pracę przy ilustrowaniu gier RPG, takich jak Pathfinder, gier karcianych, gier planszowych, okładek albumów, a także projektowaniu figurek. W latach 2017-18 uczestnik Kursu Concept Artu i Ilustracji (poz. zaawansowany, 1,5 sezonu) w Fenomenarium, pod okiem Konrada Czernika

www.instagram.com/dariuszkieliszek
www.artstation.com/dariuszkieliszek 

BLOK #1 Projektowanie postaci i potworów

(październik-listopad-grudzień-styczeń 2025)

(prowadzący: Kacper Madejak)

  • blok autorski artysty koncepcyjnego The Witcher: Monster Slayer, odpowiedzialnego za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów gry
  • celem jest stworzenie dwóch concept artów: potwora i postaci, osadzonych w tym samym settingu, o jakości odpowiedniej do prezentacji w portfolio
  • uczestnik może pracować w preferowanej przez siebie stylistyce - od realistycznej do mocno stylizowanej 
  • omówienie podejścia do projektowania postaci i potworów - podobieństwa i różnice
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • podstawy teorii projektowania, designu i myślenia koncepcyjnego
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
  • praca nad konceptami z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D w ZBrushu (posiadanie go nie jest konieczne do wzięcia udziału w kursie)
  • finalizacja konceptów i panele prezentacyjne
Przykładowe prace uczestników

BLOK #2 Projektowanie obiektów a storytelling: bronie i propsy do gier 

(luty-marzec-kwiecień 2026)

(prowadzący: Dariusz Kieliszek)
  • concept art obiektów warto mieć w portfolio - to duża część realnej pracy większości artystów koncepcyjnych
  • storytelling - jak projektować obiekty, które opowiadają swoją historię
  • projektowanie uzbrojenia, elementów pancerza i propsów do gier
  • omówienie podejścia do projektowania broni w settingu fantasy i sci-fi - różnice i podobieństwa
  • znajdowanie inspiracji, eksploracje teksturami/photobash
  • shape design, rozkład walorów, lineart/drash
  • kreatywne przetwarzanie funkcjonalnych form
  • budowanie charakteru obiektów
  • łączenie funkcji i formy
  • ponowne wykorzystanie designu do wariantów
  • sposoby projektowania zestawu broni 
Przykładowe prace uczestników

BLOK #3 Enviro: projektowanie środowiska z wykorzystaniem photobashingu 

(maj-czerwiec 2026)

(prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
  • 3 całkowicie różne settingi do wyboru
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
Przykładowe prace uczestników

Kalendarz Fenomenarium 2025/26

Zajęcia odbywają się według tego kalendarza,
w
środy (godz. 18:00-22:00),
zwykle 4x w miesiącu (wyjątek: październik/grudzień)

Mentoring kameralnej grupy ON-LINE

Kurs prowadzony jest w trybie ON-LINE na żywo a jego formułę można określić jako mentoring kameralnej grupy. Ekrany prowadzących są udostępniane przez platformę Discord - prowadzone są wykłady, pokazy, prezentacje i ćwiczenia oraz rozmowy z uczestnikami - każdy otrzymuje indywidualne korekty i w razie potrzeby overpainty. Każdy blok to osobny serwer, na którym powstaje baza wiedzy dostępna także po zakończeniu kursu. Grupa liczy maksymalnie 18 osób, co każdemu daje okazję do osobistego kontaktu z prowadzącymi, a sami uczestnicy tworzą zaangażowaną i wspierającą się społeczność, wymieniając się informacjami i dodatkowym feedbackiem.  Aby w pełni wykorzystać kurs, oprócz pracy na zajęciach warto realizować i konsultować prace domowe. Największa wartość kursu to właśnie możliwość omawiania swoich prac z doświadczonym artystą - "pożyczanie" jego wytrenowanego oka pozwala na trafną diagnozę i znacząco skraca okres błądzenia na ścieżce rozwoju. Spotkania nie są wcześniej nagrane, tylko zawsze prowadzone na żywo, co wymaga pewnego zaangażowania, ale zapewnia jednocześnie, że nie będzie to jeden z tych kursów, które kupisz i odłożysz na nigdy-nie-nadchodzące-później. Nie udostępniamy nagrań z zajęć, możesz je jednak nagrywać na własne potrzeby (np. przez OBS).

Certyfikat

Ukończenie co najmniej 2 bloków kursu uprawnia do otrzymania elektronicznego certyfikatu - pod warunkiem zrealizowania głównych prac w tych blokach oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty). Certyfikaty wystawiamy w wersji polskiej i angielskiej, możne je np. łatwo dodać do profilu na LinkedIn.

Wymagania kursu

Aby wziąć udział w kursie, uczestnik powinien:

  • dysponować oprogramowaniem graficznym - preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd., z zastrzeżeniem, że prowadzący może tłumaczyć niektóre zagadnienia w środowisku Photoshopa, a niektóre techniki mogą nie być możliwe w innym oprogramowaniu; w niektórych momentach kursu mogą być proponowane dodatkowe, opcjonalne programy;
  • dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (preferowany komputer + tablet graficzny; możliwy również iPad + Pencil lub podobny sprzęt)
  • dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
  • mieć opanowane podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz podstawy digital paintingu (umiejętność pracy na tablecie graficznym, kolor) - prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności

UWAGA: zakazane jest udostępnianie nagranych zajęć oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.

Kurs podzielony jest na niezależne BLOKI tematyczne, które wspólnie stanowią spójny kurs najważniejszych umiejętności profesjonalnego concept artysty. Możesz zapisać się na cały kurs lub dowolnie wybrane bloki, które można traktować jako osobne kursy specjalistyczne, ponieważ poszczególni prowadzący prezentują własny, kompletny workflow i nie polegają na wiedzy z poprzednich bloków (ta możliwość istnieje jeśli w grupie są wolne miejsca – pierwszeństwo mają osoby zapisujące się na cały kurs).

Nasze grupy są niewielkie (maks. 18 os.) a prowadzący zaangażowani przez 4h/tyg osobiście i na żywo równolegle do aktywnej pracy zawodowej, dlatego każde miejsce w grupie jest niezwykle cenne. Zapisując się na kurs rezerwujesz miejsce w grupie na stałe, do końca kursu - chyba, że w momencie zapisu wyraźnie zaznaczysz, że interesuje Cię wyłącznie konkretny blok. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie.

REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2025/26 (PDF)

Płatność za kurs ma formę opłaty miesięcznej - zapisując się zobowiązujesz się wnosić ją co miesiąc przez cały okres uczestnictwa w kursie, a więc do zakończenia kursu, wybranego bloku lub okresu wypowiedzenia. Opłata miesięczna jest stała i zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (tzn. w październiku zajęć jest 5, w listopadzie 4, a w grudniu 3 - zobacz kalendarz powyżej - ale opłata w tych miesiącach jest taka sama, ponieważ pierwsza opłata obejmuje: 4 zajęcia w paź, druga opłata: 1 zaj. w paź i 3 w lis, trzecia opłata: 1 zaj. w lis i 3 w gru; w każdym kolejnym miesiącu są standardowe 4 zajęcia). Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu lub obniżenia opłaty.

Kurs Concept Artu: Poziom Zaawansowany OPŁATA MIESIĘCZNA
Środy 18:00-22:00grupa od 16 lat

730 pln
(zawiera 23%VAT)

 

Zapisz się

Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie. Dalsze instrukcje i dane do płatności otrzymasz mailem.

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

Podaj dane do faktury VAT:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Zanim się zapiszesz, przeczytaj Regulamin(*)
Zanim się zapiszesz, <b>przeczytaj Regulamin</b>
Przeczytaj i zaakceptuj regulamin.

Otrzymasz automatyczny e-mail potwierdzający otrzymanie zamówienia, zawierający dane do przelewu i Regulamin. Następnie w możliwie najkrótszym czasie potwierdzimy dostępność miejsca w wybranej grupie. Dopiero wtedy podejmiesz decyzję o zawarciu umowy z obowiązkiem zapłaty.

Masz pytania?

Napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń: +48 506 135 804.  

Opinie czasami dotyczą kilku kursów, ponieważ wielu uczestników brało udział w kilku z nich na różnych poziomach zaawansowania i u kilku prowadzących, dlatego zebrane są tu razem. Za wszystkie pięknie dziękujemy!

1-g-01
1-g-02
1-g-03
1-g-03a
1-g-07
1-g-08
1-g-10
1-g-11
1-g-12a
1-g-12b
1-g-14
1-g-14a
1-g-15
1-g-16
1-g-16a
1-g-19
1-g-20a
2-fb-01a
2-fb-02a
2-fb-03a
2-fb-04a
2-fb-04b
2-fb-05
2-fb-06
2-fb-09
2-fb-10
2-fb-11
2-fb-12
2-fb-13
2-fb-14
2-fb-19a
2-fb-20
2-fb-21a
2-fb-40a
2-fb-41
2-fb-42

Średniozaawansowane kursy specjalistyczne

Z nami możesz zajść daleko - stawiamy na rozwój długofalowy i wysoką jakość, którą można osiągnąć nie dzięki kilkutygodniowym sprintom, tylko godzinom systematycznej praktyki. Dlatego staramy się zapewnić Wam możliwość optymalnego wykorzystania tych godzin w towarzystwie doświadczonych artystów i pod ich wrażliwym okiem. 

Poznaj wachlarz naszych średniozaawansowanych kursów specjalistycznych, które rozwiną poszczególne obszary Twojego warsztatu:

3D Concept Art: Postać + Enviro SCI-FI

Sculpting, modelowanie i kitbashing - konceptowanie postaci i środowiska SCI-FI w 3D

Kurs Ilustracji w stylu Dark Fantasy

Kurs Ilustracji Dark Fantasy z mistrzem gatunku, Darkiem Kieliszkiem / poz. średniozaawansowany

Kurs Concept Artu: Projektowanie Światów

Worldbuilding i storytelling: enviro, maszyny i pojazdy, Blender 3D / poz. średniozaawansowany

Kurs Concept Artu: Projektowanie Postaci

Character Concept Art - postać od podstaw do własnego konceptu / poz. średniozaawansowany

Zrealizowaliśmy już 10 sezonów kursu, wzięło w nim udział ponad 280 osób. Zaczynaliśmy stacjonarnie we Wrocławiu, a teraz działamy ON-LINE i uczymy osoby z całej Polski.

Początki kursu sięgają 2015 r. Nawiązaliśmy wtedy współpracę z niesamowitym concept artystą Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów oraz poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie, a potem kilka bloków gościnnych w kolejnych. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, wtedy ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził fenomenalny Konrad Czernik - wówczas Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering), Patrycja 'Pat Fix' Bartnik (Senior Concept Artist w Techlandzie przy Dying Light 2), Marcin Przybyś (szef studia Division48), Piotr Leszczyński (wtedy grafik 2D i concept artist w warszawskim studio Vile Monarch), Kacper Madejak (Senior Concept Artist w Rebel Wolves, wcześniej artysta koncepcyjny w Spokko przy grze The Witcher: Monster Slayer, absolwent pierwszych sezonów kursów w Fenomenarium), Piotr Bystry (grafik 3D i concept artist m.in. w Vile Monarch, absolwent kursu zaawansowanego w Fenomenarium), Dariusz Kieliszek (freelance illustrator i concept artist, absolwent kursu zaawansowanego w Fenomenarium).

 

SEZON #10 : 2024/2025 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Piotr Bystry / Kacper Madejak / Dariusz Kieliszek):

SEZON #9 : 2023/2024 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Piotr Bystry / Kacper Madejak / Dariusz Kieliszek):

SEZON #8 : 2022/2023 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Piotr Bystry / Kacper Madejak):

SEZON #7 : 2021/2022 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Marcin Przybyś / Piotr Bystry / Piotr Leszczyński / Kacper Madejak):

SEZON #6 : 2020/2021 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska / Patrycja 'Pat Fix' Bartnik  / Marcin Przybyś): 

SEZON #5 : 2019/2020 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):

SEZON #4 : 2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik / Milena Młynarska):

  • Mood art: enviro
  • Projektowanie postaci: kreatura
  • Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
  • Efektywne projektowanie

SEZON #3 : 2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik /  Grzegorz PrzybyśGreg Westphal) :

  • Kolor w concept arcie
  • Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

SEZON #2 : 2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
  • Efektywne projektowanie

SEZON #1 : 2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

Często zadawane pytania

Nie potrafię ocenić swojego poziomu - jak określić, czy wybrać poziom średni czy zaawansowany?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd). Prosimy nie przesyłać prac jako załączników do maila - tylko jako link.

Ile czasu tygodniowo zajmie mi ten kurs?

Zajęcia polegają na spotkaniach na żywo 1x w tygodniu przez 4h. W tym czasie omawiany i demonstrowany jest nowy materiał oraz feedbackowane są prace uczestników, stworzone w trakcie zajęć i pomiędzy nimi. Dla optymalnego wykorzystania kursu i uzyskania efektów na wysokim poziomie bardzo wskazana jest praca "w domu" (tzn. poza czasem zajęć) - dobrze jest zaplanować na nią drugie tyle czasu. Praktyka to podstawa - możemy "pożyczyć oko" prowadzącego, ale nie jego rękę;)

Czy dostanę nagrania?

Zajęcia odbywają się na żywo, nie udostępniamy nagrań, możesz je jednak nagrywać na własny użytek (np. przez OBS).

Czy mogę przerwać kurs w trakcie?

Tak. W ciągu 14 dni od rozpoczęcia kursu możesz zrezygnować i otrzymać zwrot części opłaty proporcjonalnej do niewykorzystanych zajęć. Po tym terminie nadal możesz zrezygnować z kontynuacji w każdym momencie kursu, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzenia w sposób opisany w Regulaminie, tzn. rezygnację należy zgłosić mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w żadnym wypadku nie wystarczy poinformowanie prowadzącego na zajęciach), najpóźniej 10-tego dnia miesiąca, z którego końcem się rezygnuje.

Kurs Ilustracji Cartoon do Gier Video

010404

0101

 

Kurs Ilustracji Cartoon

do gier video (kurs ON-LINE)

 

kurs autorski stworzony i prowadzony przez Piotra Leszczyńskiego, concept artystę, grafika i ilustratora z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu grafiki do gier w takiej właśnie stylistyce.

W zakresie kursu jest zaprojektowanie stylizowanej postaci do wybranego typu gry video (concept na podstawie briefu) oraz jej otoczenia lub elementów otoczenia (obiektów/propsów), poprzedzone ćwiczeniami w zakresie kreatywnego myślenia, lekkiego rysunku, ekspresji emocjonalnej, kompozycji oraz stylizacji różnych aspektów postaci i otoczenia, zakończone ilustracją typu promo art/splash art lub mockupem w środowisku fikcyjnej gry. Wszystko to zaprawione jest solidną dawką inspiracji i wiedzy o stylu cartoon, który rozumiany jest szeroko i cechuje się wielką różnorodnością, o czym najlepiej świadczą poniższe przykłady wybranych prac uczestników naszego kursu:

Zajrzyj na dół strony jeśli chcesz zobaczyć więcej.

Kurs przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych, chcących doskonalić swój warsztat ilustratorski w kierunku stylizacji cartoon - od uczestnika nie wymagamy wysokiego poziomu umiejętności na wstępie, ale trzeba w stopniu podstawowym posługiwać się tabletem i Photoshopem (lub alternatywnym programem) oraz mieć przynajmniej podstawowe umiejętności rysunkowe w zakresie postaci. 

 

PROWADZĄCY

 

Piotr LeszczyńskiPiotr Leszczyński - grafik 2D / concept artist, obecnie freelancer współpracujący m.in. z Gamecode i Snowcastle Games. W latach 2016-2023 ilustrator, concept artist, UI artist i lead artist w warszawskim studio Vile Monarch, później lead artist w studio Ice Code Games. Pracował nad projektami takimi jak Weedcraft Inc, Oh..Sir! The Hollywood Roast i Growing Up, Floodland oraz The Last Alchemist. Prowadził wykłady na Digital Dragons Academy, Digital Dragons oraz GIC. Absolwent Grafiki Warsztatowej na UMK w Toruniu.

leszczyk.myportfolio.com
www.instagram.com/leszczik 

 

 

 

Niestety, ze względu na nadmiar innych zobowiązań proawdzącego nie możemy zaproponować tego kursu w obecnej ofercie, ale może wrócić w późniejszym terminie. Przedstawione tu informacje nie stanowią oferty, a służą jedynie orientacji w zawartości kursu i możliwości zapisania się na listę zainteresowanych wznowieniem go w przyszłości.

 

KURS OBECNIE NIEDOSTĘPNY

 

Zapisz się na listę oczekujących:

Chcę otrzymać informację o wznowieniu kursu i możliwość priorytetowego zapisu:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Interesują mnie kursy: (*)
<b>Interesują mnie kursy: </b>
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

Wysyłając wiadomość zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności wyłącznie w celu uzyskania odpowiedzi.

 

 

PLAN KURSU


BLOK #1 Postać w stylu cartoon - koncept i render 
 (2 miesiące)

  • zakres kursu, analiza przykładów stylizacji w grach oraz cartoon w różnych dziełach kultury
  • przydatne funkcje programu Adobe Photoshop, metody pracy
  • ćwiczenie kreatywnego myślenia i lekkiego rysunku
  • ćwiczenie stylizacji anatomii, wyrazu twarzy, ekspresji emocjonalnej
  • ćwiczenie rysowania stylizowanego ubioru postaci
  • praca na podstawowych bryłach, określenie charakteru postaci za pomocą kształtów, kolorów oraz sposobu stylizacji
  • wykorzystanie programu DAZ3D do szybszego prototypowania pozy postaci
  • stworzenie conceptu postaci na podstawie briefu pod kątem wybranego typu gry video: platformówka, przygodówka, TPP, izometria - przejście całego procesu pod okiem prowadzącego od początku do końca, z feedbackiem, korektami i omawianiem poszczególnych prac

BLOK #2 Ilustracja w oparciu o stworzoną postać (2 miesiące)

  • storytelling w postaci i jej otoczeniu - przykłady i narzędzia narracji
  • ćwiczenia stylizacji otoczenia w oparciu o martwą naturę
  • podstawy kompozycji - kadry filmowe, plakaty, ilustracje
  • szkice kompozycyjne, thumbnaile
  • projektowanie otoczenia lub elementów otoczenia (obiektów/propsów) dla stworzonej wcześniej postaci pod kątem wybranego typu gry video: platformówka, przygodówka, TPP, izometria
  • stworzenie ilustracji z wykorzystaniem zaprojektowanej postaci i jej otoczenia: promo art/splash art lub mockup w środowisku fikcyjnej gry - przejście całego procesu pod okiem prowadzącego od początku do końca, z feedbackiem, korektami i omawianiem poszczególnych prac
  • efektem końcowym bloku jest ilustracja doprowadzona do poziomu odpowiedniego dla prezentacji w portfolio uczestnika


A na koniec, jeszcze kilka prac wykonanych przez uczestników w ramach kursu - efekty szybkich ćwiczeń stylizacji i pobudzających kreatywność oraz fragmenty większych projektów. 

 

Kurs Podstaw Digital Paintingu

0104

 

 NOWOŚĆ!!  Podstawy DIGITAL PAINTING, kurs ON-LINE dla początkujących, nie jest wymagane żadne doświadczenie w rysowaniu na tablecie, ale wskazane są podstawowe umiejętności rysunkowe.

Kurs prowadzony jest wyłącznie w trybie ON-LINE. Ekran prowadzącej jest udostępniany razem z transmisją głosu przez platformę Discord - prowadzone są wykłady, pokazy, prezentacje i ćwiczenia, każdy z uczestników otrzymuje indywidualne korekty i overpainty. Uczestnik musi dysponować tabletem graficznym oraz oprogramowaniem (preferowany Adobe Photoshop, ale alternatywy również możliwe - np. darmowa Krita), a także dobrym łączem i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna).

Kurs prowadzi:

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademie Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

 

HARMONOGRAM KURSU 2021/22

TERMIN I: listopad 2021 - luty 2022

BLOK #1 Obsługa programu Adobe Photoshop pod kątem digital paintingu (listopad-grudzień)

  • podstawy pracy w programie Adobe Photoshop (podstawowe narzędzia i funkcje menu, skróty klawiszowe, workspace)
  • obsługa i konfiguracja tabletu graficznego
  • przygotowanie pliku (format, rozmiar, rozdzielczość, kadrowanie, przestrzeń koloru)
  • używanie i konfigurowanie pędzli, mixer brush, lasso
  • praca na warstwach, maski i maski przycinające
  • zaznaczenia, wycinanie obiektów z tła, edycja, transformacje i zniekształcenia
  • filtry, warstwy korekcyjne, style i efekty warstw
  • ścieżki, kształty, narzędzia wektorowe, tekst
  • fotomanipulacja, retusz - stamp tool, healing brush, usuwanie niechcianych elementów obrazu
  • postawy kompozycji na przykładzie pejzażu
  • ćwiczenia rysunkowe

BLOK #2 Digital painting (styczeń-luty)

  • podstawy cyfrowego malowania
  • koło barw i podstawy teorii koloru
  • kolorowanie czarno-białej pracy a praca od początku w kolorze
  • dopasowanie kolorów (poziomy, HSB, balans kolorów itd.)
  • mapy gradientów, zastosowanie fitrów i photo filtrów, funkcja match color
  • zastosowanie custom shape
  • speedpainting
  • praktykowanie digital paintingu

TERMIN II: marzec 2022 - czerwiec 2022

Termin II został odwołany.

Jak się zapisać?

Kurs jest 4-miesięczny, zaplanowane są dwa terminy: lis-gru-sty-lut oraz mar-kwi-maj-cze.(termin 2 został odwołany) Każdy termin to dwa bloki 2-miesięczne, wcześniejsza rezygnacja możliwa jest z końcem pierwszego bloku kursu, przy czym należy zachować miesięczne wypowiedzenia (szczegóły w regulaminie).

Termin: poniedziałki 17:00-21:00

Cena: 400 pln/miesiąc

Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach będzie ich mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca. Szczegóły w regulaminie.

UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest zakazane!

FAQ: Czym się ten kurs różni od Kursu Podstaw Concept Artu?

Kurs Podstaw Concept Artu trwa 11 miesięcy, w jego programie są podstawowe zagadnienia potrzebne do rysunku koncepcyjnego - rysowanie obiektów, przestrzeni i postaci, perspektywa, walor, kolor, kompozycja oraz techniki rysowania/malowania cyfrowego. Ten kurs natomiast trwa 4 miesiące i jest mocniej skupiony na technikach malowania cyfrowego, a nie ma w jego zakresie podstaw rysunku (perspektywa, walor, postać).

KALENDARZ zajęć (PDF)

REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)

1. Przeczytaj regulamin.

2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.

3.  ZAPISZ SIĘ  korzystając z formularza zapisów.

 

0304

 

OSTATNIO W PRACOWNI

 

Kontakt

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin (PDF)

Polityka prywatności (PDF)

 

 

Partnerzy

PaperConcept | sklep plastyczny