Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom zaawansowany


Kurs Concept Artu i Ilustracji - poziom Zaawansowany
Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

Na skróty:

 

To już 10-ty SEZON Kursu Zaawansowanego! :)


Organizujemy go nieprzerwanie od 2015 r., prowadziła go dla nas już 12-stka wspaniałych artystek i artystówaktywnych profesjonalnie na polu concept artu i ilustracji, pracujących w tym czasie przy grach takich jak m.in. Dying Light 2, Ori and the Will of the Wisps, The Witcher: Monster Slayer, Floodland czy The Last Alchemist. Udział w kursie wzięło już ponad 270 osób, zaczynaliśmy stacjonarnie we Wrocławiu, a teraz działamy ON-LINE i uczymy osoby z całej Polski (nie brakuje również uczestników łączących się spoza PL, choć wszystkie kursy są na razie w języku polskim).

Kurs na tym poziomie przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:

  • efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspieranie wydźwięku emocjonalnego projektu
  • nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
  • stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
  • konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą

Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile Monarch, Spokko, Reikon Games, The Dust, NetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme. Wiele mówi również fakt, że 3 z 4 obecnych prowadzących nasz Kurs Zaawansowany to absolwenci poprzednich sezonów tego właśnie Kursu, a jednocześnie wysokiej klasy artyści pracujący w branży.

Kurs odbywa się obecnie całkowicie w trybie ON-LINE. Forma kursu to teoria + praktyka: wykłady i pokazy, zadania do realizowania na zajęciach i "w domu", indywidualny kontakt z prowadzącymi, feedback i overpainty dla każdego uczestnika. Aby w pełni wykorzystać potencjał kursu, nie wystarczy praca na zajęciach - należy realizować prace domowe i je konsultować. Można wprawdzie oglądać zajęcia jak tutoriale i uczyć się na cudzych błędach podczas omawiania prac innych uczestników (nie wyrzucamy z zajęć za brak prac domowych;)), ale trzeba mieć świadomość, że jest to podejście dalekie od optymalnego. Największa wartość kursu to właśnie możliwość konsultowania swoich prac z doświadczonymi prowadzącymi, "pożyczania" ich wytrenowanego oka.

Ukończenie kursu poświadczone zostanie elektronicznym certyfikatem - pod warunkiem udziału w co najmniej 4 blokach kursu, zrealizowania głównych prac w poszczególnych blokach tematycznych oraz przesłania nam zebranych efektów końcowych (finalne prace + szkice, ćwiczenia, projekty).

 

 

PROWADZĄCY

Patrycja Bartnik aka Pat Fix

Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Senior Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.

www.artstation.com/patfix

Kacper MadejakKacper Madejak - Senior Concept Artist w Rebel Wolves (młodym studio założonym przez weteranów branży, współtworzących takie tytuły jak m.in. “The Witcher 3” i “Cyberpunk 2077”), wcześniej artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego w 2015 r. (był to 1-szy sezon Kursu! :)), potem kontynuował naukę przez 2 sezony na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.

www.artstation.com/kacpermadejak 

 

Piotr BystryPiotr Bystry - artysta koncepcyjny z ponad 10-letnim doświadczeniem w tworzeniu treści do gier. Obecnie jako freelancer projektuje środowiska, obiekty i tekstury, wcześniej concept artistVile Monarch. Zamieszkuje w Warszawie, a współpracuje ze studiami z Polski i zagranicy, takimi jak Materia Design, Vile Monarch i Hyperstrange. Podczas pracy łączy ze sobą podstawowe techniki jak rysunek i photobashing z zaawansowanymi technikami 3D (modyfikatory, geometry nodes etc.). Pracował przy projektach takich jak Floodland i Devils Hunt. W latach 2016-18 uczestnik 2 sezonów Kursu Concept Artu i Ilustracji (poz. zaawansowany) w Fenomenarium pod okiem Konrada Czernika. W naszej Pracowni brał również udział w zajęciach z malarstwa, rysunku postaci z natury oraz plenerze malarskim.

www.artstation.com/piotrbystry

 

Darek KieliszekDariusz Kieliszek - freelance illustrator & concept artist, specjalizuje się głównie w ilustracjach utrzymanych w stylistyce Dark Fantasy. Jego doświadczenie obejmuje pracę przy ilustrowaniu gier RPG, takich jak Pathfinder, gier karcianych, gier planszowych, okładek albumów, a także projektowaniu figurek. W latach 2017-18 uczestnik Kursu Concept Artu i Ilustracji (poz. zaawansowany, 1,5 sezonu) w Fenomenarium, pod okiem Konrada Czernika

www.artstation.com/dariuszkieliszek 

 

Początki kursu sięgają 2015 r. (dla ciekawych: historia poprzednich sezonów). Nawiązaliśmy wtedy współpracę z niesamowitym concept artystą Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów oraz poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie, a potem kilka bloków gościnnych w kolejnych. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, wtedy ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak UbisoftCD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic XHeroes VII.

Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził fenomenalny Konrad Czernik - wówczas Senior Concept Artist w firmie TECHLANDz ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland

W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering), Marcin Przybyś (szef studia Division48), Piotr Leszczyński (wtedy grafik 2D i concept artist w warszawskim studio Vile Monarch) oraz przedstawieni powyżej obecni prowadzący.

 

SEZON #10 : HARMONOGRAM KURSU 2024/25 

W tym sezonie kurs odbywa się całkowicie w trybie ON-LINE

BLOK #1 Monster Concept Art (wrzesień-październik)    (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie potworów z concept artystą The Witcher: Monster Slayer
  • dwa nowe briefy do wyboru, inne niż w poprzednich sezonach
  • konceptowanie potworów jest dobrym wstępem do bloku #2, ponieważ będzie bardziej eksploracyjne i nieskrępowane w porównaniu z większą precyzją wytycznych w przypadku postaci
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • podstawy teorii projektowania, designu i myślenia koncepcyjnego
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
  • praca nad konceptem z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D w ZBrushu (posiadanie go nie jest konieczne do wzięcia udziału w kursie)
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #2 Character Concept Art (listopad-grudzień)   (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie postaci lub grupy postaci w określonym settingu, wybranym z kilku możliwości
  • praca z briefem określającym klasy postaci do zaprojektowania
  • omówienie podejścia do projektowania postaci w kontekście grupy/klas
  • możliwość zaprojektowania grupy postaci lub pojedynczej postaci z wariantami, w zależności od zaawansowania i zaangażowania uczestnika
  • omówienie różnych stylistyk projektowania postaci i doboru odpowiedniej metodyki pracy
  • możliwość wyboru stylistyki według preferencji uczestnika - od realistycznej do mocno stylizowanej
  • rozwinięcie technik z bloku #1 z uwzględnieniem różnic w sposobach projektowania postaci i potworów 
  • moodboard i reference board
  • szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
  • rozwijanie konceptu z wykorzystaniem różnych technik pracy
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny

BLOK #3 Enviro: projektowanie środowiska z wykorzystaniem photobashingu (styczeń-luty)    (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)

  • wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
  • 3 całkowicie różne settingi do wyboru
  • analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
  • omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
  • czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
  • techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
  • aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło

BLOK #4 Enviro: projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (marzec-kwiecień)   (prowadzący: Piotr Bystry)

  • nowy brief
  • omówienie różnych modeli pracy z Blenderem 3D w procesie powstawania concept artu
  • szkicowanie lokacji: brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
  • tworzenie prostego blockoutu lokacji, sposoby jego interpretacji i wykorzystanie do tego technik 2D i 3D
  • praca przy uzyciu 3D skanów i stockowych modeli
  • oświetlenie i tworzenie nastroju lokacji
  • obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
  • dopasowanie poziomu do stopnia zaawansowania i możliwości sprzętowych uczestnika
  • możliwość realizacji projektu przy większym udziale pracy w 3D (dla bardziej zaawansowanych uczestników z mocnym sprzętem) lub prostszych technikach 3D z większym udziałem obróbki 2D
  • wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od zera np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku)

BLOK #5 Vehicle: projektowanie pojazdu (maj-czerwiec)    (prowadzący: Kacper Madejak)

  • projektowanie pojazdu wybranego typu w settingu fantasy lub steampunk
  • nowy brief, inny niż zeszłym sezonie
  • praca z briefem, moodboard i reference board
  • inspiracje, kreatywne przetwarzanie oczywistych form
  • szkicowanie pojazdów, praca na sylwetkach, budowanie charakteru obiektów
  • łączenie funkcji i formy
  • storytelling, design elementów w settingu
  • balansowanie detalu
  • finalizacja konceptu i panel prezentacyjny  

BLOK #6 Props: projektowanie broni do gry (lipiec)    (prowadzący: Dariusz Kieliszek)

  • główny projekt: broń do gry w stylu fantasy
  • znajdowanie inspiracji, eksploracje teksturami/photobash
  • shape design, rozkład walorów, lineart/drash
  • kreatywne przetwarzanie funkcjonalnych form
  • budowanie charakteru obiektów
  • łączenie funkcji i formy
  • ponowne wykorzystanie designu do wariantów
  • sposoby projektowania zestawu broni 
  • omówienie podejścia do projektowania broni w odmiennym settingu na przykładzie sci-fi - różnice i podobieństwa

 

ZAPISY

Kurs podzielony jest na bloki: pięć 2-miesięcznych (każdy taki blok to 8 zajęć na przestrzeni ok 2 miesięcy) i ostatni 1-miesięczny (4 zajęcia). Bloki są niezależne od siebie, dlatego kurs można rozpocząć od dowolnego bloku. Zapisanie się na kurs wiąże się z umową i rezerwacją miejsca w grupie na stałe, do końca sezonu (wrzesień-lipiec), zgodnie z regulaminem kursu. Można zrezygnować wcześniej, z końcem bieżącego bloku, pod warunkiem zachowania miesięcznego wypowiedzeniaNie ma możliwości rezygnacji z drugiego miesiąca rozpoczętego bloku, a rezygnację należy zgłosić mailowo najpóźniej 10-tego dnia drugiego miesiąca danego bloku, w sposób opisany w regulaminie. Zgłoszenie późniejsze (w szczególności na ostatnich zajęciach danego bloku lub później) daje możliwość rozwiązania umowy dopiero z końcem kolejnego bloku. 

REGULAMIN Fenomenarium (Concept Art i Ilustracja) 2024/25 (PDF)

KURS CONCEPT ARTU I ILUSTRACJI OPŁATA MIESIĘCZNA
Środy 18:00-22:00, poziom zaawansowany, tryb on-linegrupa od 16 lat 660 pln
(536,59 pln + 23%VAT)

Opłata miesięczna jest stała - zawsze pokrywa 4 zajęcia, niezależnie od ich liczby w miesiącu (np. w październiku zajęć jest 5, a w grudniu 3, ale opłata za te miesiące jest taka sama). Zajęcia odbywają się według poniższego kalendarza - zwykle 4x w miesiącu, z następującymi wyjątkami:

  • w październiku jest 5 śród, ale blok #1 kończy się 23.10 - opłata za październik obejmuje 4 zajęcia tego bloku;
  • blok #2 zaczyna się 30.10, a ta ostatnia środa października mieści się w opłatach za blok #2 (listopad/grudzień);
  • dzięki temu w blokach #1 i #2 jest równo po 8 zajęć i kosztują one tyle samo, mimo że grudzień jest krótszy (3 zajęcia ze względu na Święta);
  • rzut oka na poniższy kalendarz powinien to wyjaśnić najlepiej.

Nie ma możliwości odrabiania zajęć w innej grupie, niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10 dnia danego miesiąca.

 

Kalendarz Fenomenarium 2023 24

 

 

Co jest potrzebne do udziału w kursie?

Uczestnik powinien:

  • dysponować oprogramowaniem graficznym (preferowany Adobe Photoshop w dowolnej wersji; możliwe jest też inne oprogramowanie, np. bezpłatna Krita, Procreate itd., z zastrzeżeniem, że prowadzący mogą tłumaczyć niektóre zagadnienia w środowisku Photoshopa, a niektóre techniki mogą nie być możliwe w innym oprogramowaniu; dla bloku #4 wymagany jest darmowy Blender w najnowszej wersji; w niektórych momentach kursu mogą być proponowane dodatkowe, opcjonalne, darmowe programy);
  • dysponować sprzętem spełniającym minimalne wymagania tego oprogramowania (preferowany komputer + tablet graficzny; możliwy również iPad + Pencil lub podobny sprzęt, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing)
  • dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
  • założyć bezpłatne konto na platformie Discord (akceptując przy tym warunki korzystania z usługi)
  • mieć opanowane podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz podstawy digital paintingu (umiejętność pracy na tablecie graficznym, kolor) - prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności

UWAGA: zakazane jest nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE oraz połączenie z platformą kursu za pomocą kilku kont jednocześnie.

FAQ: Nie potrafię ocenić swojego poziomu - jak określić, czy wybrać poziom średni czy zaawansowany?

Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd). Prosimy nie przesyłać prac jako załączników do maila - tylko jako link.

 

Jak się zapisać?

1.  ZAPISZ SIĘ   korzystając z formularza zapisów

2. Skontaktujemy się z Tobą w możliwie najkrótszym czasie, żeby potwierdzić miejsce w wybranej grupie.

 

 

Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu: 

 

 

Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników

 

BLOK: Mood art: enviro

BLOK: Projektowanie postaci: kreatura

BLOK: Kolor w concept arcie

BLOK: Efektywne projektowanie

BLOK: Projektowanie postaci/grupy postaci

BLOK: Projektowanie lokacji/enviro

BLOK: Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

BLOK: Kolor w concept arcie

BLOK: Projektowanie postaci/grupy postaci

BLOK: Projektowanie lokacji/enviro

BLOK: Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

 

 

 

W POPRZEDNICH SEZONACH ZREALIZOWALIŚMY:

 

SEZON #9 : 2023/2024 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Piotr Bystry / Kacper Madejak / Dariusz Kieliszek):

SEZON #8 : 2022/2023 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Piotr Bystry / Kacper Madejak):

SEZON #7 : 2021/2022 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Marcin Przybyś / Piotr Bystry / Piotr Leszczyński / Kacper Madejak):

SEZON #6 : 2020/2021 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska / Patrycja 'Pat Fix' Bartnik  / Marcin Przybyś): 

SEZON #5 : 2019/2020 (prowadzący:  Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):

SEZON #4 : 2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Mood art: enviro
  • Projektowanie postaci: kreatura
  • Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart)  (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
  • Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
  • Efektywne projektowanie

SEZON #3 : 2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji  (blok gościnny, prowadzący:  Grzegorz Przybyś)
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Efektywne projektowanie  (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry

SEZON #2 : 2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):

  • Kolor w concept arcie
  • Projektowanie postaci/grupy postaci
  • Projektowanie lokacji/enviro
  • Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
  • Efektywne projektowanie

SEZON #1 : 2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):

OSTATNIO W PRACOWNI

 

Kontakt

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Regulamin (PDF)

Polityka prywatności (PDF)