Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników
Kurs przeznaczony jest dla zaawansowanych i średniozaawansowanych artystów cyfrowych, zainteresowanych branżą gier, filmu, animacji czy reklamy. Skupiamy się na:
- efektywności projektowania nastawionego na przekazywanie treści i wspieranie wydźwięku emocjonalnego projektu
- nabyciu praktycznych umiejętności kreatywnego i projektowo zorientowanego myślenia
- stworzeniu pełnowartościowych prac do portfolio uczestnika
- konsultacji portfolio pod kątem aplikacji do najważniejszych firm w Polsce i za granicą
Najbardziej pracowitym uczestnikom nasze kursy pomogły w podjęciu pracy w firmach takich jak Techland, Vile Monarch, Spokko, Reikon Games, The Dust, NetEnt, Picadilla, Ten Square Games, Dash Dot Creations, NineZyme.
W sezonie 2022/23 kurs odbywa się całkowicie w trybie ON-LINE - wynika to z preferencji i zapotrzebowania uczestników. Forma kursu to teoria + praktyka: wykłady i pokazy, zadania do realizowania na zajęciach i "w domu", indywidualny kontakt z prowadzącym, feedback i overpainty dla każdego uczestnika.
Ukończenie kursu poświadczone zostanie certyfikatem - pod warunkiem udziału w minimum 4 blokach kursu, ukończenia głównych prac realizowanych w blokach tematycznych i przekazania ich prowadzącemu do zaliczenia.
PROWADZĄCY:
Kurs powstał we współpracy z Grześkiem Przybysiem, który nadał formę i wyznaczył kierunek tych warsztatów, poprowadził bloki #1 i #2 w pierwszym sezonie oraz bloki gościnne w kolejnych sezonach. Grzesiek to rysownik koncepcyjny, ilustrator i współtwórca studia Division48, wcześniej concept artist we wrocławskim Techlandzie (pracował nad takimi tytułami jak Call of Jaurez:Bound in Blood, Dead Island i Call of Juarez: The Cartel). W Division48 współpracował z takimi klientami, jak Ubisoft, CD Project RED, Platige Image, tworząc animacje, ilustracje oraz materiały promocyjne (projekty takie, jak Witcher 3, Dying Light, Call of Juarez: Gunslinger, Might and Magic X, Heroes VII.
Przez cztery pierwsze sezony (2016-2019) kurs prowadził Konrad Czernik - Senior Concept Artist w firmie TECHLAND, z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży, pracujący przy takich tytułach jak Dying Light 1 i 2, seria Dead Island, seria Call of Juarez, Hellraid i kilka projektów realizowanych w ShortBreak Studios. Kilka lat wspomagał aranżację środowiska gry, by płynnie przejść do specjalności projektowania postaci. Prelegent największych imprez branżowych (m.in. Digital Dragons, PGA, GIC), prowadzący szkolenia i wykłady na uczelniach wyższych (m.in. ASP we Wrocławiu, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Śląski, AGH w Krakowie) oraz w wielu zewnętrznych firmach. W tym czasie kurs objęty był oficjalnym patronatem przez firmę Techland.
W ramach kursu pojawiły się także bloki specjalne, prowadzone gościnnie przez takich artystów jak Greg Westphal (wtedy Concept Artist w Techlandzie, absolwent Feng Zhu FZD School of Design) i Milena Młynarska (wtedy Storyboard Artist w Techlandzie, ilustratorka). Następnie kurs przybrał formę bloków tematycznych prowadzonych przez różnych artystów koncepcyjnych i ilustratorów, takich jak Bożena Chądzyńska (znana wtedy z pracy nad grą Ori and the Will of the Wisps dla Moon Studios), Kasia 'Kafis' Zielińska (pracująca wtedy w Techlandzie przy Dying Light 2 oraz współpracująca z Wizards of The Coast przy grze karcianej Magic: The Gathering), Marcin Przybyś (szef studia Division48), Piotr Leszczyński (grafik 2D w warszawskim studio Vile Monarch) oraz przedstawieni poniżej obecni prowadzący.
Sezon 2022/23 kursu prowadzą:
Patrycja 'Pat Fix' Bartnik - artystka koncepcyjna i ilustratorka powiązana ze światem filmów, cinematików i gier komputerowych. Obecnie Senior Concept Artist w Techlandzie przy grze Dying Light 2, wcześniej pracowała w Platige Image przy tworzeniu cinematików takich jak: Metro Exodus, The Division 2, For Honor, Skull and Bones, CrossFire, Vampire the Masquerade 2, Total War: three Kinghtoms, Wonder Woman, Legendy Allegro oraz produkcji dla Netflixa - Love death & robots czy The Witcher. Jej doświadczenie obejmuje pracę na stanowiskach Concept Artist, Asset Lookdev Artist oraz Mattepainter, także przy teledyskach muzycznych i na planie filmowym. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie oraz studiowała na Univerisity of Ljubljana.
Piotr Bystry - artysta koncepcyjny w firmie Vile Monarch, odpowiedzialny za projektowanie środowiska. Zajmuje się grafiką do gier komputerowych od 2013 r, tworząc ilustracje, moody, projekty postaci i środowiska. W latach 2016-2018 uczestnik naszego Kursu Concept Artu (poz. zaawansowany) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyte umiejętności pomogły mu nawiązać współpracę z Vile Monarch, gdzie pracuje obecnie razem z Konradem przy wspólnym projekcie. W Fenomenarium brał również udział w zajęciach z malarstwa, rysunku postaci z natury oraz plenerze malarskim, a teraz wraca w roli prowadzącego.
www.artstation.com/piotrbystry
Kacper Madejak - Senior Concept Artist w Rebel Wolves. Do niedawna artysta koncepcyjny w firmie Spokko, należącej do grupy CD PROJEKT, odpowiedzialny za projektowanie postaci, potworów, środwiska i wielu różnych assetów w grze The Witcher: Monster Slayer. Swoją poważną przygodę z grafiką koncepcyjną rozpoczął w 2015 r. w Fenomenarium na podstawowym kursie Concept Artu i Ilustracji u Kuby Witowskiego, potem kontynuował naukę na poziomie zaawansowanym (2016-2018) pod okiem Konrada Czernika. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły mu stworzyć autorski projekt, który przykuł uwagę wielu profesjonalistów z branży na evencie Promised Land (organizowanym w Łodzi przez CD Projekt Red), czego finalnym efektem było zatrudnienie przy projekcie bazującym na największym polskim IP, The Witcher.
www.artstation.com/kacpermadejak
HARMONOGRAM KURSU 2022/23
W tym sezonie kurs odbywa się całkowicie w trybie ON-LINE
BLOK #1 Projektowanie środowiska z wykorzystaniem photobashingu (wrzesień-październik) (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- analiza przykładów, różnice między mood artem a key artem
- omówienie różnych stylistyk, ćwiczenia bryłowe i kompozycyjne
- czarno-białe szkice oraz omówienie efektywnych technik tworzenia kolorowych szkiców
- techniki photobashingu oraz wykorzystywanie go we wszystkich etapach projektowych
- aspekty techniczne grafiki wykorzystanej w grze, rozmieszczenie detalu, światło
- wykonanie kilku konceptów enviro dopasowanych do wybranego typu gry
BLOK #2 Projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (listopad-grudzień) (prowadzący: Piotr Bystry)
- omówienie zastosowania Blendera 3D w procesie powstawania concept artu
- szkicowanie lokacji: brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
- tworzenie prostego blockoutu lokacji, sposoby jego interpretacji i wykorzystanie do tego technik 2D i 3D
- praca przy uzyciu 3D skanow i stockowych modeli
- oświetlenie i tworzenie nastroju lokacji
- obróbka i dostosowanie wykonanego renderu w 2D
- wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).
BLOK #3 Projektowanie postaci z wykorzystaniem photobashingu (styczeń-luty) (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- analiza przykładów i teoria conceptowania
- projektowanie postaci w settingu wybranej gry
- praca z briefem oraz feedbackiem
- praca z referencjami i inspiracjami - jak dobrać odpowiednie narzędzia i kreatywnie podejść do tematu
- szkicowanie kreacyjne, praca na sylwetach, proporcje, paleta kolorow, mood postaci
- photobashing - techniki i zastosowanie
- finalizowanie CA
BLOK #4 Projektowanie obiektu z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (marzec-kwiecień) (prowadzący: Piotr Bystry)
- omówienie zastosowania Blendera 3D w procesie powstawania obiektu
- brainstorming, szukanie pomysłu na kolor i kompozycję
- tworzenie obiektu w 3D przy uzyciu roznych technik
- praca z modelem przy użyciu silnika eevee i Cycles
- praca na nodach i tworzenie własnych shaderów
- omowienie sposoby prezentacji i finalna obrobka
- wymagana jest podstawowa znajomość interface’u i nawigacji w Blenderze - można go opanować w bardzo krótkim czasie od podstaw np. z tutorialami Blender Guru (Level 1 wystarczy na potrzeby tego bloku).
BLOK #5 Monster Concept Art (maj-czerwiec) (prowadzący: Kacper Madejak)
- projektowanie potworów z concept artystą The Witcher: Monster Slayer
- praca z briefem, moodboard i reference board
- różnice pomiędzy projektowaniem potworów a postaci
- szukanie inspiracji, szkicowanie kreacyjne
- demo zastosowania ZBrusha do blockoutu postaci w 3D, omówienie podstawowych narzędzi ZBrusha i techniki pracy z rzeźbą w czasie produkcji
- praca nad konceptem z wykorzystaniem różnych technik: digital painting, photobashing, opcjonalnie rzeźbienie w 3D w ZBrushu (posiadanie go nie jest konieczne do wzięcia udziału w kursie)
- tworzenie wersji kolorystycznych, przydatne techniki przy pracy z kolorem w Photoshopie
- finalizacja konceptu i panel prezentacyjny
Jak się zapisać?
Kurs podzielony jest na 2-miesięczne bloki, które są niezależne od siebie, dlatego można go rozpocząć od dowolnego bloku.
Termin: środy 18:00-22:00
Tryb: on-line
Cena: 480 pln/miesiąc
Miejsce w grupie rezerwowane jest do końca sezonu. Miesięczna opłata jest stała, niezależnie od liczby dni zajęć w miesiącu. Zajęcia odbywają się według kalendarza, który określa dni wolne od zajęć - w niektórych miesiącach będzie ich mniej np. ze względu na święta, w innych więcej - 5 w miesiącu. Opłatę miesięczną należy rozumieć jako opłatę za miejsce w danej grupie przez dany miesiąc, bez względu na obecność. Niewykorzystane zajęcia nie przechodzą na kolejny miesiąc, a opuszczanie zajęć nie uprawnia do zwrotu opłaty. Opłatę należy wnosić do 10-tego dnia danego miesiąca. Z kursu można zrezygnować z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia, wyłącznie z końcem danego bloku - nie ma możliwości rezygnacji w połowie bloku, rezygnację należy zgłosić mailowo najpóźniej 10-tego dnia drugiego miesiąca bloku 2-miesięcznego, w sposób opisany w regulaminie. Zgłoszenie późniejsze (w szczególności na ostatnich zajęciach danego bloku lub na początku kolejnego miesiąca) daje możliwość rozwiązania umowy dopiero z końcem następnego bloku.
REGULAMIN Kursów Concept Artu i Ilustracji (PDF)
KALENDARZ zajęć (PDF)
1. Przeczytaj regulamin.
2. Skontaktuj się z nami i zapytaj o miejsce w wybranej grupie.
3. ZAPISZ SIĘ korzystając z formularza zapisów.
Uczestnik powinien:
- dysponować własnym sprzętem i oprogramowaniem (preferowany laptop + tablet + Adobe Photoshop; możliwe inne oprogramowanie, np. Krita, a także iPad + Pencil + Procreate, z zastrzeżeniem, że niektóre tematy są trudniejsze lub niemożliwe na iPadzie - np. Blender lub photobashing);
- dysponować dobrym łączem internetowym i mikrofonem (kamerka nie jest konieczna)
- posiadać podstawy rysunku (postać/perspektywa, walor) oraz umiejętność pracy na tablecie graficznym (prosimy o przesyłanie próbek prac potwierdzających te umiejętności)
UWAGA: nagrywanie i udostępnianie zajęć ON-LINE jest surowo wzbronione!
FAQ: Nie wiem na jakim poziomie jestem - jak określić, czy wybrać poziom zaawansowany, czy średni?
Zadaj nam to pytanie mailem, prześlij link do portfolio (np. artstation, instagram) albo katalogu on-line z kilkoma reprezentatywnymi pracami (gdrive, onedrive itd).
Wybrane prace wykonane przez uczestników naszego kursu:
Prace wykonane na naszych kursach przez ich uczestników
BLOK: Mood art: enviro
BLOK: Projektowanie postaci: kreatura
BLOK: Kolor w concept arcie
BLOK: Efektywne projektowanie
BLOK: Projektowanie postaci/grupy postaci
BLOK: Projektowanie lokacji/enviro
BLOK: Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
BLOK: Kolor w concept arcie
BLOK: Projektowanie postaci/grupy postaci
BLOK: Projektowanie lokacji/enviro
BLOK: Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
W POPRZEDNICH SEZONACH ZREALIZOWALIŚMY:
2021/2022 (prowadzący: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Marcin Przybyś / Piotr Bystry / Piotr Leszczyński / Kacper Madejak):
- Projektowanie lokacji z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (prowadzący: Piotr Bystry)
- Projektowanie postaci z wykorzystaniem photobashingu (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Projektowanie pojazdu z naciskiem na storytelling (prowadzący: Marcin Przybyś)
- Projektowanie postaci 2D w stylu cartoon do gry lub komiksu (prowadzący: Piotr Leszczyński)
- Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Monster Concept Art (prowadzący: Kacper Madejak)
- Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (prowadzący: Marcin Przybyś)
2020/2021 (prowadzący: Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska / Patrycja 'Pat Fix' Bartnik / Marcin Przybyś):
- Projektowanie wiarygodnego świata gry (prowadząca: Bożena Chądzyńska)
- Projektowanie postaci/kreatury z wykorzystaniem photobashingu (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (prowadząca: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Flora i elementy organiczne (prowadząca: Bożena Chądzyńska)
- Projektowanie zorientowane na opowiadanie historii (prowadzący: Marcin Przybyś)
- Efektywne projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik photobashingu (prowadząca: Patrycja 'Pat Fix' Bartnik)
- Enviro - grafika do gry 2D/2.5D (prowadząca: Bożena Chądzyńska)
2019/2020 (prowadzący: Bożena Chądzyńska / Kasia 'Kafis' Zielińska):
- Projektowanie wiarygodnego świata gry (prowadząca: Bożena Chądzyńska)
- Projektowanie środowiska z wykorzystaniem technik 3D (Blender) (prowadząca: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Projektowanie postaci (prowadząca: Kasia 'Kafis' Zielińska)
- Enviro - grafika do gry 2D/2.5D (prowadząca: Bożena Chądzyńska)
2018/2019 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Mood art: enviro
- Projektowanie postaci: kreatura
- Storyboarding w produkcji gier, filmów i animacji (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
- Ilustracja fantasy (okładka/karcianka/moodart) (blok gościnny, prowadząca: Milena Młynarska)
- Projektowanie lokacji: interior design i obiekty
- Efektywne projektowanie
2017/2018 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Kolor w concept arcie
- Anatomia na potrzeby concept artu i ilustracji (blok gościnny, prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Projektowanie postaci/grupy postaci
- Efektywne projektowanie (blok gościnny, prowadzący: Greg Westphal, absolwent Feng Zhu FZD School of Design)
- Projektowanie lokacji/enviro
- Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
2016/2017 (prowadzący: Konrad Czernik):
- Kolor w concept arcie
- Projektowanie postaci/grupy postaci
- Projektowanie lokacji/enviro
- Projektowanie obiektu/pojazdu/broni do gry
- Efektywne projektowanie
2015/2016 (prowadzący: Grzegorz Przybyś / Konrad Czernik):
- Postać i kompozycja (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Wehikuł i kreatywne szkicowanie (prowadzący: Grzegorz Przybyś)
- Kreatura - postać-zwierzę lub postać-bestia (prowadzący: Konrad Czernik)
- Projektowanie lokacji do gry (prowadzący: Konrad Czernik)
- Storyboard (prowadzący: Konrad Czernik)