Nauka zaczyna się od podstaw rysunku z natury OD ZERA: kompozycja, konstrukcja, sposoby mierzenia proporcji, elementy perspektywy, światłocień oraz metody korekty błędów. W czasie kursu powstają przede wszystkim 2 duże rysunki – dzbanki (50x70 cm) i lalka (100x70 cm), które są pretekstem do ćwiczenia tych zagadnień. Poniżej kilka przykładowych prac uczniów (większość z nich zaczynała od zera, czyli to jedne z ich pierwszych 3 prac przy sztaludze w życiu!)  

Każdy może się tego nauczyć:) Więcej przykładów w galerii lalek.

Na początku ołówki (B-6B), gumka zwykła (np. Factis) oraz chlebowa (dobra jest Faber Castell, natomiast nie polecamy gumek firmy Kooh-I-Noor). W cenę zajęć wliczony jest papier (100x70 cm,gramatura 250 g/m3). Rzeczy nie trzeba nosić ze sobą, w pracowni można trzymać prace, farby, pędzle itd.

Później potrzebne będą materiały do malowania lub więcej narzędzi do rysunku, spis znajdziesz tutaj.

Podstawy malarstwa opierają się na podstawach rysunku, po których przechodzimy do prostych ćwiczeń na mieszanie barw podstawowych, poznawanie koła barw i relacji kolorów dopełniających. Oswajamy się z pracą pędzlami i zachowaniem farb. Potem na przykładzie martwych natur uczymy się uważnej obserwacji kolorów i ich wzajemnego oddziaływania: temperatura, odcień, nasycenie, krycie itd. Pracujemy na formatach 50x70 i 100x70 cm.

A kiedy ukończysz podstawy, co dalej?

Przewiń nieco niżej:)

Dalszy etap to pogłębianie obserwacji, eksperymenty z kompozycją, różnicowanie pracy pędzla, różne zadania malarskie na przykładzie martwych natur, różnicowanie planów i faktur, budowanie przestrzeni w obrazie, różne narzędzia i efekty malarskie, artystyczna interpretacja. 

Zapraszamy do galerii malarstwa uczniów.  

Po zrealizowaniu programu podstawowego możemy zabrać się np. za: różnicowanie faktur (szkło, metal, drewno, ceramika, materiał itd.), studium draperii, rodzaje oświetlenia, rysunek konstrukcyjny z perspektywą geometryczną (krzesło, młynek do kawy itd.), autoportret, artystyczna interpretacja, różne rodzaje kompozycji, rozwijanie świadomości plastycznej, rozwiązania graficzne, techniki mieszane.  

Więcej prac w galerii rysunku uczniów.

Rysunek postaci z natury – każdy rysunek powstaje podczas pojedynczych, 4-godzinnych zajęć z pozującym modelem, co tydzień w innej pozycji, zwykle w akcie lub półakcie. To jedno z najlepszych zadań rysunkowych – wymagające, ćwiczące rękę, oko i tempo. Zaczynamy od podstaw: kompozycja, konstrukcja i proporcje, ruch, anatomia, wstęp do światłocienia.

W kolejnym etapie zgłębiamy dalej konstrukcję, anatomię i światłocień, eksperymentując jednocześnie z graficznym rozwiązaniem rysunku oraz innymi technikami rysowania.

Zapraszamy do galerii studium postaci uczniów.

 

Kontakt

tel. 506 135 804

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Polityka prywatności (PDF)